24 December 2010

Coretan : Kawan, Teman dan Sahabat

Bismillah dan Asalamulaikum kepada semua,

Friend - gambar sekadar hiasan
Rasanya dah lama tak kucoret kata hati di dalam blog ini. Entah kenapa malam ini rasa sedih dan sayu. Tanpa disedarai air mata mula membuih. Namun tidak pula meleleh , sekadar berkolam dipangkal mata. Jarangkan kalau tengok orang laki menagis. Hakikatnya walau siap pun kita bila sesuatu menyentuh hati kita kadangkala boleh membuat hati tersentak, sehingga air mata memutik pun kita tak perasan.

Hari ini ingin kukesahakan tengan persahatan. Setiap insan diatara kita ini memerlukan kawan, teman, mahunpun sahabat. Tapi itu lah yang sukar untuk kita perolehi. Kerana sahabat akan bersama kita dalam suka dan duka , tawa dan tangis, bila musibah menimpa dialah pembangkit semangat. Riangnya dia, penyejuk hati. Hibanya dia, hati sama menjadi gundah. Tak senang melihat sahabatnya sedih.

Malangnya, aku sendiri tidak mampu memberikan itu kepada mereka. Kadang kala hati ini pula menjadi tamak haloba. Pentingkan diri itu yang utama. Salahmu itu tak pernah kuingatkan. Nasihat apatah lagi. Kononnya ingin menjaga hati. Hatiku pula mula membenci. Bukan pada dirimu, tapi diri yang tak mampu memberi. Maafkan aku Sahabat, Teman dan Kawan.

Kini kau memberi tahu padaku, semakin jauh akan kau tinggalkan segala kenangan dulu. Ku harap kau tetap menjadi sahabatku, sekurang tidak sebagai Teman.

hayati bersama :-
 

betul juga kata orang. kita tidak akan hargai orang yang berada sekeling kita sehinggalah mereka pergi jauh dari kita. (maksudnya mereka belaja luar negara ke, bukan meninggal sahaja). Fahamkan apa maksud aku.