01 January 2011

Coretan : Permulaan Baru 01/01/2011

Selamat tahun baru kepada semua. Rasanya tak terlambat untuk aku ucapakan selamat memulakan hari baru pada tahun yang baru, Moga ia menjadi lebih baik daripada semalam (tahun lepas la). Boleh dikatakan di merata-rata tempat tidak kira dimana pelusuk dunia meraikan tahun baru dalam suasana meriah dan berwarna-warni dengan percikan bunga api. Aku sempat juga tengok bunga api dalam bas semalam. Maklum la nak balik kedah mulakan semesta baru. Bas aku semalam pukul 11.59 malam dari Kuala Lumpur Bas gerak jer keliling aku berperkikan bunga api, kiri kanan , depan pun ada, belakang aku tak tengok pula. Meriah, memang meriah.

Dalam bas , apa lagi tak tahu nak buat apa. Tidur la. Sampai sahaja di Sungai Pertani, aku lepak jap kat Restoren Pelita. Kelihatan beberapa kumpulan remaja (macam budak sekolah) duduk lepak kat situ juga. Nampak macam baru balik sambut tahun baru. Perbagai gelagat aku tengok.

Nak sambut tahun baru , tak salah . tapi kena la jaga batas pergaulan dan had-had limit yang ditetapkan agama kita.

Ketibaan 2011 disambut meriah - Kosmo.com.my

ORANG ramai teruja melihat pertunjukan bunga api sempena sambutan tahun baru 2011 di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.

KEHADIRAN tahun 2011 disambut penuh meriah oleh ribuan rakyat di seluruh tanah air malam tadi yang diserikan dengan pelbagai persembahan menarik serta pertunjukan bunga api.

Seperti lazimnya, kebanyakan mereka berkumpul beramai-ramai untuk menanti detik 12 malam sebagai tanda bermulanya tahun baru 2011.

Keseronokan sambutan menyambut tahun baru semakin meriah dengan sorakan orang ramai sebaik sahaja pertunjukan bunga api bermula.

Di ibu negara, antara tempat yang menjadi tumpuan ramai adalah Dataran Merdeka, Subang Jaya, Bukit Bintang dan Petaling Jaya selain beberapa tempat lain di seluruh negara.

Mula penghijrahan baru bersama Azam baru

Sudah 26 hari kita telah melalui tahun baru islam (Hijrah), dan hari pertama untuk tahun baru Masihi. Bagi mereka yang belum set azam baru, masih belum terlambat untuk anda mula satu penghijrahan untuk diri anda. Lakukan lah walaupun sedikit penghijrahan, agar kita tidak tergolong orang yang rugi.

Selamat Tahun Baru 2011!!!


Sumber image : link1 + link2